Med succes tilføje en Service til din virksomhed

Der vil komme et tidspunkt i din forretning hvor du føler dig klar til at tilføje en anden tjeneste, der tilbyder. For at gøre dette lykkes, er der ti tips til at overveje, før du går videre.
1) gense din forretningsplan. Hvis du ikke har en, skrive en for din virksomhed som den i øjeblikket findes (endnu en enkelt side, kort resumé vil fungere fint). Sammenligne hvordan din forretningsplan vil være den samme eller forskellige med tilføjelsen af denne nye service.
2) vil dette nye offer bygge tilstrækkeligt på hvad du allerede har på plads? Dette henviser ikke kun til ressourcerne, men også til dine egne evner og de af dine medarbejdere. Dette nye tilbud udvide yderligere hvad du har allerede gjort? Eller er det en omvej til et nyt område?
3) tilføjelse vil være omkostningseffektive? For eksempel, hvis du bygger på, hvad du allerede har på plads, du sandsynligvis gå dybere ind i din nuværende marked snarere end at forsøge at starte en helt ny virksomhed fra bunden. Generelt det næsten altid vil være mere omkostningseffektivt at tilføje en relateret servicelinje, end det er at starte en ny.
4) har dine kunder spurgte du om dette eller udtrykt et behov for noget nyt? Hvis du regelmæssigt konsultere med dine kunder vil du vide, hvad de har brug for og ønsker. Hvis de hele tiden spørge dig, om du giver en bestemt tjeneste, skal du bruge disse oplysninger til at guide hvad du derefter føje til din virksomhed. Bundlinjen vil takke dig.
5) Hvis du er en professionel solo, hvordan den nye service forbedrer hvad du gør nu? Vil det give dig ekstra indkomst eller yderligere frihed? Er det et område, der er mere interessant for dig? Bare vær sikker på at tilføje tjenesten er tilbøjelige til at give dig definerbar personlige fordele ellers, du kan strække dig selv for tynd.
6) Hvordan vil dine kunder drage fordel af denne nye service? Hvis du ikke har en indbygget i markedet for skal hvad du tilbyder du sørge for at tænke om, hvad denne nye service vil gøre for dine eksisterende kunder. Det giver dig mulighed at tjene flere mennesker? Færre mennesker? Vil det koste mindre? Vil resultaterne være bedre?
7) Spørg dig selv: hvorfor dette og hvorfor nu? Hvad er drivkraften bag din beslutning? Er dette det rigtige tidspunkt til at gennemføre denne nye plan? Timing, nogle gange, er den væsentligste forskel mellem succes og fiasko.
8) give passende varsel. Sørg for at give dine kunder passende varsel af disse ændringer, hvis denne tilføjelse vil påvirke dine eksisterende kunder (som i du kan være mindre tilgængelige for et stykke tid eller dine priserne kan stige). Gæster er meget robust, når de ved, hvad der foregår, og hvorfor.
9) kommunikere din begejstring. Hvis du er ophidset omkring nye tilbud skal du sørge for at dele dette med alle du kender. Når du har besluttet at gå videre får så meget hjælp og støtte som du kan. Som virksomhedsejer har du en stor indflydelse på kundens opfattelse og reaktion på denne ændring.
10) sæt nogle mål og indtjening fremskrivninger for det nye tilbud. Oprette en markedsføringsplan og beslutte, hvordan du vil nå dine mål. Måle dine resultater. Dette vil hjælpe dig med at måle hvis du er på rette spor.
Mest af alt, have det sjovt med denne proces. En af de bedste dele af at eje din egen virksomhed er, at du kan foretage justeringer, der gør din virksomhed bedre for dine kunder og dig selv.
(c) 2004, Dr. Rachna D. Jain. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *