De værste PR fejl

For en virksomhed, non-profit eller association manager, kunne de være fatal, da de kommer i fire bitter smag.
Fejl #1 – du begrænse din PR aktivitet temmelig meget at placere produkt og service stik på radio og i aviserne.
Fejl #2 – du undlader at omfavne slags PR-plan, der overtaler dem vigtige uden for publikum til din måde at tænke, så flytter dem til at træffe foranstaltninger for at hjælpe din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Fejl #3–du undlader at bruge den høj-impact, grundlæggende forudsætning for public relations til at levere eksterne interessenter opførsel ændre – den slags, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Fejl #4–du undlader at få det kreative potentiale fra din tildelte PR team eller agentur, som du skal have en positiv indvirkning opførsel af de meget uden for publikum, de fleste påvirker din enhed.
Her er en måde at vende denne sårende proces. Tag et kig på denne grundlæggende pr blueprint. Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Sådan en blueprint vil udvide din pr område af brand og sætte sit primære fokus, hvor det hører hjemme, på din enhed centrale eksterne interessenter adfærd.
En bred vifte af resultater er sandsynligt. For eksempel, friske forslag til strategiske alliancer og joint ventures; Gæsterne begynder at foretage gentagne køb; medlemskab programmer på fremmarch; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; samfundsledere begynder at søge dig ud; Velkommen afvisninger i show room besøg; højere medarbejder opbevaring priser, kapital givere eller angive kilder begyndt at kigge din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Før du starter sådan en makeover, skal visse pr folk tilknyttet din enhed virkelig tror – dybt ned–hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Sidde med dem og diskutere din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores administrerende direktør? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Heldigvis for dig er din PR-folk i perception og opførsel forretning til at begynde med, så de virkelig kan gøre et job for dig på denne afgørende udtalelse overvågning projekt. Professionel undersøgelse virksomheder er altid tilgængelige, men de kan være meget dyrt. Ikke desto mindre, uanset om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma spørgende, dit mål er at identificere usandheder hvis ikke løgne direkte, falsk antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder og misforståelser.
Så skal du omhyggeligt vælge, hvilke af de ovennævnte afvigelser bliver dit korrigerende pr mål – præcisere misforståelse, spike rygtet, korrigere den falske antagelse eller reparere visse andre unøjagtigheder.
At vælge den forkerte strategi til at vise dig, hvordan at nå dine mål er som at spise corned beef og kål uden peberrod sennep og kartofler. Faktum er, du kan nå dit PR mål ved at vælge den rigtige strategi fra de tre valgmuligheder til rådighed for dig, ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Men sørg for din nye strategi passer pænt med det nye pr mål.
Men hvad vil du sige, når du endelig får mulighed for at tage fat på dit vigtigste interessent publikum, der vil hjælpe med at overtale dem til din måde at tænke?
Vælg din bedste forfatter at udarbejde meddelelsen, fordi han/hun skal sætte sammen nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
Heldigvis, det næste skridt er let. Du vælger kommunikation taktik til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Gør sikker på, at den taktik, du vælger har en rekord for at nå folk som dit publikum, du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre.
Erfaringen viser, at hvordan man kommunikerer ofte påvirker troværdigheden af beskeden. Så, du måtte ønske at levere det i små getogethers som møder og præsentationer og ikke gennem en højere profil media meddelelse.
Tid til at kigge efter tegn på fremskridt. Og det betyder en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Ansættelse af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark session, vil du nu se nøje for tegn at den fejlende opfattelse ændres i din retning.
Er vi ikke så heldige, at disse sager normalt kan fremskyndes ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
Denne brugbar pr blueprint vil hjælpe dig med at overtale dine vigtigste uden for interessenter til din tankegang, derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
De mennesker du håndtere opfører sig som alle andre – de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte de vigtigste eksterne målgrupper til handling.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1050 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *